Shopping cart₪0
טיפים לאחזקת הרכב
טיפים לאחזקת הרכב

כאשר אנו רוכשים רכב, בין אם מדובר ברכב חדש, או משומש, יש לקחת בחשבון כי אחזקתו של כלי רכב דורשת משאבים רבים. ישנן הוצאות רבות כגון הוצאות על דלק, תיקונים, בדיקות תקופתיות, ובל נשכח גם את ביטוח הרכב- כל אלו הן רק חלק מסך ההוצאות שעלינו לספוג על מנת שנוכל לתחזק את כלי הרכב שלנו באופן שוטף.

ישנם שלושה מרכיבים עיקריים אשר מתבססים על אחזקת הרכב שלנו: הוצאות דלק, ביטוח רכב, וטיפולים מזדמנים. בניגוד לטיפולים המזדמנים ולהוצאות הדלק, אשר משתנים מידי פעם בהתאם לשימוש, ההוצאה על ביטוח הרכב היא הוצאה קבועה שיש לה חשיבות רבה מאד, ויש להכירה בצורה מעמיקה.

כפי שנאמר, הטיפולים ותחזוקת הרכב, כמו גם הוצאות הדלק נחשבים להוצאות העיקריות שלנו על כלי הרכב שלנו. הסיבה לכך תלויה בעיקר במחירי הדלק הגבוהים, ובנוסף, גם בהוצאות בלתי צפויות של תיקונים בעקבות תאונות, בלאי טבעי, או בדיקות תקופתיות שגרתיות. בצורה זו, בעיה טכנית במתנע של הרכב, או בהילוכים, תאלץ אותנו להיפרד מאלפי שקלים לטובת המוסך עבור הטיפול והתיקון. כמו כן, עלייה פתאומית של מחירי הדלק משפיעה באופן ישיר על הנהגים. יחד עם כל אלו- אחזקתו של הרכב תלויה גם במרכיב הביטוח הדורש מאיתנו אלפי שקלים בכל שנה.

ביטוח רכב

ביטוח הרכב נחלק לשני מרכיבים: ביטוח רכב מקיף, וביטוח רכב חובה. ביטוח החובה- כשמו כן הוא- חובה. הוא מחייב כל בעל רכב בישראל על פי החוק. זו היא פוליסת ביטוח אשר נקבעת על פי נפח המנוע של הרכב, ומטרתה העיקרית היא לכסות פגיעות ונזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים. לרוב, התעריף בין חברות הביטוח משתנה בין חברה לחברה, ומלבד לנפח המנוע- נלקחים בחשבון גם נתונים הקשורים בנהג העיקרי ברכב- גיל, היסטוריית שלילות וכו'. לעומת זאת, הביטוח המקיף הינו וולונטרי, אשר מחושב לפי פרמטרים רבים המתייחסים לדגם הרכב, לשנה בה הוא יוצר, תוספות מיגון הקיימות ברכב, כריות אוויר, אזעקה, ועוד. המטרה העיקרית של ביטוח זה היא לפצות את רוכש הפוליסה על נזקים שנגרמו לרכב עצמו- או במידה והרכב נגנב. 

צמיג

ביטוח רכב מקיף

כאמור, הביטוח המקיף לרכב כולל מגוון רחב של סיכונים אשר מפניהם אנו מבוטחים. כדוגמת- תאונה, גניבה, שריפה, או כל נזק אחר כמתואר בפוליסת הביטוח. סכום הפיצוי מחושב לפי שיעור הנזק אשר נגרם לרכב. על ידי כך, במידה והרכב ייגנב, חברת הביטוח תפצה אותנו לפי סכום ערכו הכולל של הרכב טרם מקרה הגניבה. במקרים של תאונת דרכים, הביטוח המקיף יעניק בדיקות שמאי, אשר ייקבע מה גובה הפיצוי אשר מגיע לנו. ישנן תוספות נוספות אשר מגיעות יחד עם הביטוח המקיף, והן כוללות הגנה משפטית במקרים של תביעה בבתי משפט, טיפול בתביעות צד ג' וכו'. ישנם מקרים בהם חברות הביטוח מכלילות את ההרחבות הללו בתווך מחירו של הביטוח המקיף, אך במקרים רבים נידרש לשלם תוספות עבור ההרחבים הללו. 

WhatsApp
תוספי דלק דיזל