Shopping cart₪0
השוואת ביטוח חובה
השוואת ביטוח חובה

אין כמו לקנות אוטו משלכם בפעם הראשונה, אולם עם החוויה הטריה נוספות גם חובות, אחת מהן היא רכישת ביטוח רכב. מושגים רבים אינם מוכרים לנו מחיי היום יום כמו: גבול אחריות, טוטאל-לוס, כיסוי מינימאלי ועוד. לשם כך אספנו עבורכם מספר עצות מועילות, על מנת לעשות לכם סדר בבלאגן. 

אז מה הוא בעצם ביטוח רכב?

ביטוח רכב מתחלק לשלושה פרמטרים שונים:

ביטוח חובה- נועד לבטח את האנשים ולא את כלי הרכב, כלומר את הנהגים, הולכי הרגל, הנוסעים, וכל מי שעלול להיפגע מהרכב בתאונת דרכים.

ביטוח מקיף- ביטוח זה מגן על המבוטחים מפני פגיעות רכש הקשורות לרכב, כגון- תאונות, שריפות, גניבה וכו'.

ביטוח צד ג'- זהו הכיסוי המינימלי לרכב, אשר מספק כיסוי לנזקים אשר נגרמו לצד שלישי, אך מתייחס אך ורק לפגיעות רכוש, ולא לפגיעות גוף.

טרם רכישת ביטוח רכב, חשוב להכיר ולהבין כמה מושגים בסיסיים שיכולים לעזור לנו בתהליך ההשוואה: 

טוטאל לוסט -  מבחינת חברות הביטוח, ההגדרה המדוייקת היא רכב אשר ניזור בצורה כזו עד כי לא ניתן לתקנו, או שעלות התיקונים שלו עולה על שוויו. ברוב חברות הביטוח מקובל כי במידה ועלות התיקונים עולים על 50% מערכו של הרכב- הוא מוגדר אוטומטית כטוטאל לוסט. כאשר משווים בין הצעות חברות הביטוח השונות, חשוב לבדוק תוך כמה ימים חברת הביטוח מתחייבת לספק רכב חלופי, ולמשך כמה זמן; כמו כן, האם קיימת אופציה לרכב חלופי בזמן שהרכב בתיקון עקב תאונת דרכים.

גבול אחריות בפוליסת ביטוח הרכב- השוואת המחירים בין החברות חיונית לא רק על מנת לבדוק את עלות הפוליסה, אלא גם על מנת שנוכל להבין את היקף הסיכון שאנו, כמבוטחים, נוטלים על עצמינו מבחינת השתתפות עצמית. גבול האחריות הינו הסכום המקסימלי אשר אותו משלמת חברת הביטוח עבור כל סעיף בפוליסה. במקרה והנזק גדול יותר מגבול האחריות- חברת הביטוח לא תשלם מעבר לכך. בביטוח המקיף, המחירים של חברות הביטוח משתנים בהתאם לקריטריונים כגון גיל הנהג, כמות הנוהגים ברכב, וותק נהיגה והיסטוריית ביטוחים של הנהג.

סקר שוק- רובינו נוטים לחשוב כי המחירים שאנו משלמים עבור ביטוח החובה הינם זהים בין חברות הביטוח, כיוון שישנו חוק של האחראי על הביטוחים המגביל את חברות הביטוח בביטוח החובה. אך לא כך הדבר. מחירי הביטוח משתנים בהתאם לקריטריונים שמציבות חברות הביטוח, ובנוסף, הגבול הקיים בחוק הוא גבול מקסימום, ואילו חברות הביטוח רשאיות להוריד מחירים לצורך הגברת התחרות ביניהן. חברות הביטוח מספקות מבצעים מידי תקופה, ולכן מומלץ לבצע סקר שוק מקיף בין כולן על מת לקבל את כל הפרטים אודות הנעשה בשוק הביטוחים. כלי המאפשר השוואת מחירים בין כל החברות הוא מחשבון ביטוח חובה של אתר יוקומפר, המספק לכם מידע אודות מחירי ביטוח החובה בין שלל חברות הביטוח בארץ, ואף מאפשר רכישה של הביטוח ישירות דרך האתר בחלק מן החברות.

לסיכום- טרם רכישת ביטוח רכב מומלץ להגיע מוכנים עם רשימת הצרכים המותאמת אישית עבורכם, ורק לאחר שמיציתם את כל האפשרויות העומדות בפניכם. השוואת המחירים תעשה עבורכם את העבודה בצורה קלה ופשוטה יותר.

נסיעה טובה ובטוחה.

WhatsApp
תוספי דלק דיזל