Shopping cart₪0
וותק הנהיגה והשפעתו על מחירי פוליסת הביטוח
וותק הנהיגה והשפעתו על מחירי פוליסת הביטוח

בכל הנוגע לביטוח רכב, נהוג לחשוב כי הגיל מהווה פרמטר מרכזי ועיקרי המשפיע על תעריפי הביטוח. אך לא רבים יודעים, כי בנוסף לגיל, גם ווקת הנהיגה מהווה פרמטר לא פחות חשוב. אין זה משנה אם מדובר בביטוח מקיף, ביטוח חובה, או ביטוח צד ג', הוותק והניסיון לוקחים תפקיד מרכזי בעלות הפרמיה. אז מה יותר משתלם, נהג צעיר או נהג וותיק

חשיבות הוותק.

ההשפעה העיקרית של וותק הנהיגה חלה במרבית המקרים בעיקר בפוליסת ביטוח מקיף, אשר גם נחשבת ליקרה משאר הפוליסות המוצעות. וותק הנהיגה משמע מספר שנות הנהיגה של המבוטח על הכביש. לכן, אין בהכרח קשר בין גילו של הנהג לבין הוותק. ישנם מקרים בהם נהג בן 17-18 מקבל את הרישיון שלו בדיוק באותו הזמן שנהג בגיל 30 מקבל גם הוא את הרישיון שלו, ולכן, במקרה זה, הוותק שלהם יהיה זהה. עובדות אלו משפיעות רבות על מחיר הפוליסות המוצעות.

נהג זהיר ישלם פחות

אחד הפרמטרים החשובים שקובעים את מחירו של הביטוח היא הסבירות למימוש בפועל של הביטוח. לכן, לא מן הנמנע כי חברות ביטוח מספקות הצעות מחיר מוזלות יותר לנהגים זהירים אשר אין להם עבר תעבורתי שלילי. אך בכל הנוגע לוותק הנהיגה, יש כמה נקודות שצריך להתייחס אליהן. האחת היא כי לנסיון על הכביש אין תחליף. סביר יותר להניח כי נהג בעל וותק רב יותר יצטיין בקבלת החלטות טובה יותר, ויתמודד טוב יורת עם מצבים מורכבים במהלך הנהיגה. אך מן הצד שני, הניסיון של נהג וותיק גם יאפשר לו לדעת מתי מומלץ לתבוע את חברת הביטוח. לדוגמא, אילו נזקים שנגרמו לרכב אכן מצריכים תביעת ביטוח מקיף, ואילו לא. ולכן, קטנים הסיכויים לתביעות סרק מצידו. כל אלו גורמים לכך שמחיר הפוליסה לנהג וותיק תהיה זולה יותר ממבוטחים מנוסים פחות.

גם הגיל משפיע

ההתייחסות לגיל המבוטח אינה משמעותית כל כך ביחס לוותק. אך עדיין, ההתייחסות המירבית שמקבל גיל המבוטח היא התייחסות לנהגים שגילם אינו עולה על 24 שנים. נהג עד גיל זה ישלם ככל הנראה מחיר גבוה יותר באופן יחסי על כל פוליסת ביטוח שירכוש. חלק מחברות הביטוח מגדירות בשתי קטגוריות את המבוטחים. מבוטחים ותיקים לעומת מבוטחים מבוגרים. נהג ותיק מוגדר כנהג מעל גיל 24, בעל רישיון נהיגה של שנה לפחות. לעומתו, גילו של הנהג המבוגר יהיה גבוה מ40 שנים או אפילו 50. אמנם הגדרות אלו משתנות בין חברה לחברה, וניתן למצוא הבדלים בהתייחסות של חברות הביטוח לנושא זה.

היסטוריה של תביעות

עניין נוסף בכל הנוגע למחירי הפוליסות בחברות הביטוח מתקשר לתביעות ביטוח. ידוע כי אחד הפרמטרים שמשפיעים על מחיר הפוליסה הוא היסטורייה של המבוטח בתביעות. ולכן, מבחינה סטטיסטית, נהגים ותיקים עלולים לבצע יותר תביעות ביטוח מאשר נהגים צעירים, מפאת גילם והוותק שלהם על הכביש, ולכן קריטריון זה עלול להשפיע לרעה על עלות הפוליסה שלהם. ולכן, מרבית חברות הביטוח, החליטו כי לא יסתכלו על כל עברו של המבוטח, אלא רק על מספר שנים מצומצם, לרוב 3 שנים אחורה מקבלת ההצעה לביטוח.

WhatsApp
תוספי דלק דיזל