Shopping cart₪0
ג'נטים לרכב
ג'נטים לרכב

ג'נטים הם החישוקים שעליהם מורכבים הצמיגים של הרכב. הם עשויים מסוגים שונים של מתכות קלות וחזקות, המקנות יציבות לרכב ובטיחות לנוסעיו. איכות הג'נטים ובטיחותם הן תנאים הכרחיים לבחירה בהם מאחר שג'נטים שאינם תקינים עלולים לגרום להפרת האיזון בגלגלים ולירידה בלחץ צמיגיהם מה שמהווה גורם סיכון ממדרגה ראשונה.

קיימים שני סוגים עיקריים של מתכות שמהם מייצרים ג'נטים: פלדה וסגסוגת אלומיניום. הסוג השני מוכר וידוע יותר בשמו מגנזיום.

יתרונותיהם הרבים  של ג'נטים ממגנזיום הופכים אותם באופן טבעי ומתבקש למועדפים ולמבוקשים יותר.

החישוקים המודרניים עשויים, רובם ככולם ממגנזיום. חומר זה מהווה ערובה לשמירה על איכות הצמיג ובתוך כך מבטיחים נסיעה בטוחה ובטיחותית לאורך מרחק וזמן.

 יתרונות הג'נטים ממגנזיום: ייחודו של המגנזיום והיתרון הגלום בו הוא משקלו הקל ( מחצית ממשקל האלומיניום) ההופכת אותה לחומר ייעודי לבניית מוצרים שונים ובהם טילים ומטוסים. ג'נטים ממגנזיום משפרים מאוד את הבטיחות של הנהג ברכב ושל הנוסעים בו ואת איכות ביצועי הרכב. איכותם באה לידי ביטוי בעיקר בפניות חדות אך גם, כמובן, בנהיגה בכביש ישר ללא עיקולים. המראה של ג'נטים אלה יפה. עיצובם משווה לרכב מראה ספורטיבי. יתרון נוסף וחשוב הוא ההוזלה המשמעותית במחירי חישוקים אלה לעומת העבר.

חסרונות הג'נטים ממגנזיום: אליה וקוץ בה. ג'נטים אלה הם פגיעים יותר וכאשר הם נפגעים, הם אינם ניתנים לתיקון, מה שמחייב נהיגה- תרתי משמע- זהירה בהם ושמירה קפדנית על תקינותם.

לעומתם, ג'נטים מפלדה כבדים ומוסיפים כמובן על משקל הרכב, מה שכמעט בהכרח מאט אותו ופוגם בביצועיו.

מגוון עצום של חישוקים עשויים ממגנזיום עומד לרשותכם. באתרים שונים ניתן למצוא תמונות של צורות שונות בעיצובים ובסגנונות שונים

הג'נטים, כמוהם כיסודות של בית

ניתן להקביל את חשיבות הג'נטים לחשיבות יסודותיו של בניין. יסודות איתנים ומוצקים מהווים לא רק תנאי הכרחי לחוסנו ולעמידותו של הבניין אלא ערובה להם. לגיטימי לרצות לבחור ג'נטים מעוצבים ודקורטיביים אבל חשוב להבין, כי עיקר חשיבותם של חישוקי המתכת אינו נוי והידור הרכב אלא אלמנט מהותי ולא אחת קריטי ליציבותו ולבטיחות הנהיגה והנסיעה בו.

השיקול העיקרי שצריך להנחות אתכם בבחירת הג'נטים הוא מידת ההתאמה בינם ובין הצמיגים אם אתם מתקשים בהתאמה ובעיקר אם אינכם יודעים כיצד ליצור את ההתאמה- פנו אל אנשי מקצוע מנוסים. מידע על סוג החישוק ועל גודלו בהתאמה לסוג הרכב שלכם ניתן למצוא במוסכים מורשים ובמדריכים מקוונים באינטרנט.

אם וכאשר בוחרים בג'נטים ממגנזיום חשוב להבין כי הבחירה מחייבת. אם אתם בוחרים בהם בשל מגוון היתרונות שבהם חשוב שתיקחו בחשבון  כי שמירה קפדנית ושימוש מבוקר וזהיר בהם בעת הנהיגה נובעות דווקא בשל החסרונות שלהם, אשר ראש וראשון בהם הוא אי-הפיכותה של הפגיעה בו והעדר היכולת לתקנו ולהשמישו. 

WhatsApp
תוספי דלק דיזל