Shopping cart₪0
ביטוח מקיף לטיפול איכותי ברכב - מה לא מספרים לכם על מוסכי הסדר?
ביטוח מקיף לטיפול איכותי ברכב - מה לא מספרים לכם על מוסכי הסדר?

חברות הביטוח מציעות למבוטחים מחירים מוזלים ותנאים טובים יותר תוך טיפול ברכב במוסכי הסדר. בין הנהגים ישנם רבים אשר אינם מכירים את המונח ואת משמעות הטיפול ברכב במוסך הסדר מול טיפול ברכב במוסך רגיל. רגע לפני שאתם מוותרים על האפשרות לתקן את הרכב במוסך הסדר ולסגור את הטיפול בתביעה מהר יותר מול חברת הביטוח, כדאי לשקול את כל היתרונות והחסרונות המתלווים לתהליך.

מהו מוסך הסדר?

אם אתם חוששים מפני טיפול לא מקצועי או חלקי חילוף לא מקוריים או איכותיים במוסכי ההסדר כדאי לברר את הדברים באופן נקודתי. מוסכי הסדר הוא מוסכים המחזיקים בהסכמים עם חברות הביטוח, כל חברת ביטוח המשווקת פוליסות ביטוח מקיף מבקשת לצמצם את ההוצאות הכספיות שלה. בכדי לעשות זאת, חברת הביטוח חותמת על הסכמים עם מוסכים ברחבי הארץ, כאשר היא מתחייבת להפנות אל המוסך לקוחות רבים בתמורה לקבלת מחירים מוזלים.

מבוטחים הבוחרים לטפל ברכב במוסך הסדר יוכלו לשלם את דמי ההשתתפות העצמית בלבד, שאר החשבון יועבר אל חברת הביטוח. מבוטחים הבוחרים לטפל ברכב במוסך אחר ישלמו את מלוא הסכום ויקבלו החזר תוך ניכוי ההשתתפות העצמית בכפוף לתנאי הפוליסה. מוסכי ההסדר הם מוסכים רגילים לכל דבר, אך יש לזכור כי חברת הביטוח היא הגורם המשלם, עליכם לעקוב היטב אחר חלקי החילוף בהם עושה הצוות שימוש ולגלות מעורבות בטיפול ברכב. אם תרצו לעשות שימוש רק בחלקי חילוף מקוריים בעוד חברת הביטוח מכסה רק חלקי חילוף משומשים נסו להגיע להסדר מול צוות המוסך.

כמה עולה לתקן את הרכב לאחר תאונה לבעלי ביטוח מקיף?

גם כאשר רכשתם ביטוח מקיף רחב ויקר צפוי לכם תשלום של השתתפות עצמית בעבור תיקון הרכב בכל מוסך. המחירים אותם תתבקשו לשלם משתנים גם בכפוף לתנאי הפוליסה, טרם ההגעה למוסך רגיל או מוסך הסדר כדאי יהיה לפנות אל חברת הביטוח ולברר את הזכאויות שלכם. עם קבלת הצעת המחיר לתיקון הרכב כדאי לפנות בשנית אל חברת הביטוח, אם בחרתם שלא לטפל ברכב במוסך הסדר בררו מול נציגי חברת הביטוח מהן ההשלכות. 

שימו לב, במקרים בהם מדובר בתיקונים לא יקרים אשר אינם עולים על סכום ההשתתפות העצמית הקבוע בפוליסה, כדאי יהיה לשקול שלא לדווח לחברת הביטוח על הפנייה למוסך כלל. כל דיווח לחברת הביטוח על תאונה נרשם במערכת, כל רישום ישמש כנגדכם במעמד חידוש הפוליסה. אם הרביתם לפנות אל חברת הביטוח או להגיש תביעות במסגרת הביטוח אל תתפלאו אם תקבלו הצעת מחיר גבוהה יותר במעמד חידוש הפוליסה. גם ביטוח מקיף יסודי ורחב יש להפעיל בחוכמה ולא בפזיזות.

כיצד מתמחרים את תיקון הרכב במוסך?

מוסכים שונים מרכיבים את הצעות המחיר בצורה שונה, הפרמטרים החשובים בעבורכם הם בחינת התעריף של המוסך בעבור כל שעת עבודה, מחירי חלקי חילוף (שימו לב לפערים בין חלקי חילוף מקוריים לבין חלקי חילוף אחרים), טיב העבודה והחלפים ושירותים נוספים. 

WhatsApp
תוספי דלק דיזל